Ketua UMNO Bahagian Indera Mahkota, Datuk Mustaffar Kamal Abdul Hamid berkata, dengan peruntukan itu, tangki air tersebut boleh dibina kembali selain penggantian paip-paip usang di sekitar kawasan berkenaan.
"Kita telah membuat permohonan kepada KKLW bulan lepas bagi mendapatkan peruntukan untuk menyelesaikan masalah bekalan air yang dihadapi oleh penduduk kampung ini sejak empat tahun lalu.
"Peruntukan RM5 juta yang dicadangkan, kita boleh membina tangki air yang baharu dan mengganti paip usang supaya penduduk dapat menikmati kemudahan air tanpa sebarang gangguan lagi," katanya ketika ditemui pemberita pada Majlis Sumbangan Beg Sekolah kepada 20 kanak-kanak di sini hari ini.
Mustaffar berkata, beliau berharap para penduduk dapat bersabar kerana masalah itu akan diselesaikan secepat mungkin apabila peruntukan berkenaan telah diterima.
"Punca masalah tekanan air rendah sehingga ia tidak dapat disalurkan ke rumah penduduk di kampung ini ialah tangki air yang pecah.
"Kita akan menyegerakan proses pembinaannya apabila ada peruntukan dan saya percaya masalah ini tidak akan berulang lagi," katanya. #sumber