Beruang Cuba Lintas LPT2 Mati Di Langgar 'Penunggang Motosikal' !


DUNGUN: Seekor beruang mati dilanggar oleh sebuah motosikal ketika cuba menyeberangi jalan di kilometer 347.5 Lebuh Raya Pantai Timur Dua ( LPT2) berhamprian susur keluar Plaza Tol Dungun petang semalam.


Beruang jantan jenis spesis beruang matahari  atau nama saintifiknya ( Helarctos Malayanus ) itu dianggarkan seberat 100 kilogram.
 Ketua Polis Daerah, Superintenden Ahmad Zailani Yaakub ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian yang berlaku kira-kira 6.50 petang itu.
Menurut beliau,  haiwan terbabit dikatakan datang dari Hutan Simpan Rasau untuk pergi ke hutan berhampiran.
Tambah beliau, sebuah motosikal  yang ditunggang oleh Ahmad Hafizzudin Zulkifli yang datang dari arah Bukit Besi menuju ke Kemaman tidak sempat mengelak sebelum melanggar haiwan tersebut.
"Haiwan itu dikatakan keluar secara tiba- tiba dari hutan tersebut semasa motosikal itu menghampiri lokasi kejadian menyebabkan penunggang tidak sempat mengelak.
 "Ahmad Hafizuddin tercampak beberapa meter ke bahu jalan dan mengalami kecederaan di muka dan mulut manakala motosikalnya juga mengalami kerosakan teruk di bahagian hadapan " katanya.
Katanya, sepasukan pasukan perubatan dari Hospital Dungun tiba di lokasi kejadian sejurus menerima panggilan dan memberikan rawatan awal kepada penunggang motosikal tersebut sebelum dikejarkan ke hospital. #sumber

close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==